CIADO priveste cu multa ingrijorare reactia autoritatilor fata de fenomenul jocului Balena Albastra, ce ia amploare in Romania . Observam ca autoritatile romane nu au inteles nimic din perioada etnobotnicelor , cand in afara unor informari rudimentare sau a unor avertizari, nu au reusit sa inteleaga tinerii consumatori sau potentiali consumatori si s-a ajuns sa avem sute de internati , mii de consumatori dar si decese .Observam ca in ultimele zile sunt identificate multe cazuri de “jucatori” Balena Albastra. Inainte de a trimite politisti , preoti sau a avea sedinte cu parintii , trebuia facut profilul psihologic al tanarului consumator de jocuri tip Balena Albastra . Acesti tineri fac parte din categoria teribilisti , neintelesi de societate sau familii si dialogul nu este suficient. Toti au un numitor comun ADRENALINA si revolta impotriva societatii , lucru speculat de administratorii jocului. Cand vom intelege profilul lor si vom investi in nevoile lor , vom vorbi de campaniii utile si sanatoase . Pana atunci poate primul ministru , ministrul de interne , prefectii etc sa faca orice , nimic nu va avea efect . Prevenirea consumului de vicii inseamna si droguri , alcool , tutun dar si dependenta de calculator . Exista un program propus de autoritatile responsabile sau o serie de masuri alternative la dependenta de jocuri.
Jocurile sunt o metoda excelenta de refulare si tocmai de aceea exista pericolul dependentei.
Toate jocurile pe calculator sunt gandite in jurul aceluiasi element central: jucatorul. Cu toate ca elementele de hardware si software se schimba, psihologia din spatele modului in care jucatorul invata si reactioneaza la jocuri ramane constanta. Toate jocurile pe calculator cer in mod implicit jucatorului sa raspunda intr-un anume fel.
Multi au auzit probabil de tineri care se descurcau din ce in ce mai prost la scoala pentru ca isi pierdeau timpul jucandu-se pe calculator. Dar problema nu este ca se joaca pe calculator, ci faptul ca nu se descurca la scoala.
Pentru a fi fericiti in familie sau la scoala, s-a ajuns la concluzia ca este nevoie de trei lucrui: autonomie (o oarecare putere de decizie asupra activitatilor tale); complexitate (nu pur si simplu o activitate reptetitiva, monotona); legatura dintre efort si recompensa.
Cei mai multi dintre jucatori, in special tineri, nu au aceste lucruri nici acasa si nici la scoala. Jocurile care dau dependenta le confera toate trei sau macar iluzia acestor elemente.
Ong-urile cu expertiza in materie de vicii ( prevenire si tratare dependenta), nu au fost consultate dar noi ne facem treaba si abordam problema responsabil, ajungand la radacina prejudecatilor tinerilor ”
Postat de Lazar Gigel